هکرها هم خواهان حمایت از مالکیت معنوی خود هستند...


هکرها هم خواهان حمایت از مالکیت معنوی خود هستند و روشی را برای کپی‌رایت برگزیده‌اند.

نویسندگان ویروس حرفه‌ ایی در حال فروش مجموعه نرم‌افزارهایی در اینترنت به همراه یک ضمیمه غیرمعمول هستند که در واقع یک توافقنامه صدور مجوز است که وعده می‌دهد توزیع‌ کنندگان مجدد کدهای مخرب بدون داشتن اجازه را مجازات می‌کند.

محققان شرکت امنیتی سیمانتک نمونه‌ی روسی‌ زبان از این نرم‌افزارها را در اینترنت یافته‌اند که برای آلوده کردن رایانه‌ها و کنترل از راه دور آن‌ها به کار می‌رود.

نرم‌افزاری که مورد تحلیل محققان سیمانتک قرار گرفته حاوی قوانینی به این شرح است: مشتری نمی‌تواند این نرم‌افزار را مجددا بفروشد، ساختار برنامه‌نویسی آن را بررسی کند، از آن برای کنترل شبکه رایانه‌های آلوده دیگر استفاده کند و یا آن را به شرکت‌های آنتی‌ویروس ارایه دهد و توافق کند که به فروشنده در قبال به‌روزرسانی‌های محصولش هزینه پرداخت کند.

همچنین در این قوانین تهدید شده در صورت تخلف از مفاد توافقنامه مذکور، فروشندگان نرم‌افزار مخرب با ارایه اطلاعات در مورد نحوه فروپاشی شبکه رایانه‌های آلوده تحت اداره‌ی فرد متخلف، هویت وی را فاش خواهند کرد و یا از بزرگ‌تر شدن رایانه‌های تحت کنترل وی جلوگیری می‌کنند.

بر اساس این گزارش، توافقنامه‌هایی از این قبیل نشان دهنده‌ی شیوه‌ی جدید نویسندگان بدافزار برای حمایت از فعالیت‌ نامشروعشان و دادن نشانه‌ به سازندگان آنتی ویروس برای مبارزه با آن‌ها است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد