اینتل کوچک ترین ریز پردازنده را ساخت!!


شرکت اینتل با استفاده از روش های صنعتی جدید،اولین ریزپردازنده را در اندازه بسیار کوچک تولید کرد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از خبرگزاری موج،اینتل تولید این ریز پردازنده را نویدی برای ساخت پردازنده هائی با قدرت بیشتر دانست.
این پردازنده حافظه ،در اندازه ناخن است و یک میلیارد ترانزیستور که تنها 45نانومتر پهنا دارند و هزار بار کوچکتر از سلول های قرمز خونی هستند در آن حکاکی شده اند.
تعداد ترانزیستورهای این ریزپردازنده در هر واحد مربع دو برابر تعداد ترانزیستورهای کنونی است و علاوه براین از نیروی کمتری هم استفاده می کنند که این موضوع به انتقال بهتر اطلاعات توسط این پردازنده ها کمک می کند.
اینتل سازنده بیش از 80درصد پردازنده های کامپیوترهای شخصی جهان است ،این شرکت قصد دارد، ساخت پردازندهای ریز جدید خود را در نیمه دوم سال 2007 آغاز کند.
اینتل سال گذشته ساخت پردازنده های 65نانومتری را آغاز کرد ،این شرکت میزان هزینه ای را که برای ساخت پردازنده های 65نانومتری صرف کرد آشکار نساخت اما اینتل سالیانه میلیارد ها دلار صرف تحقیقات می کند تا رقبای بزرگ خود را مانند شرکت AMD از محدوده فعالیت خود دور نگه دارد.
گفتنی است ،اینتل موفق شدطی فعالیت های تحقیقاتی خود،ظرف 18ماه تا دو سال تعداد ترانزیستورهای موجود بر روی پردازنده ها را تا دو برابر افزایش دهد .
مورزلاو،سرمایه گذار اینتل می گوید:" همه چیز کوچکتر و سریعتر می شود ،ماتوانسته ایم نوآوری های جدیدی را ایجاد کنیم تا با زمان پیش رویم وبه نظر می رسد کوچکتر شدن پردازنده ها پایانی ندارد ."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد