ویروس های کامپیوتری 25 ساله شدند


به گزارش آژانس خبری پرشین هک از مشورت، ویروس های کامپیوتری در این ماه 25 امین سالگرد تولد خود را می گذرانند. اغلب کاربران کامپیوترها فکر می کنند که ویروس ها از اواسط سال 1980 منتشر شده اند در حالیکه اولین ویروس واقعی در کامپیوترهای رومیزی IBM منتشر شد.


Elk Cloner شخصی است که برای اولین بار بین دو کامپیوتر Apple II ویروسی را از طریق فلاپی منتشر کرد در او اصل اولین شخصی می باشد که ویروسی را منتشر کرده است. کدهای مخرب نیز از توسط یک پسر 15 ساله به نام Rich Skrenta برای بار اول در سال 1982 منتشر شد.


کدی که برای بار اول توسط Elk منتشر شد بسیار مهربان بود اما امروزه کدهای مخرب در جهت اهداف اقتصادی و شوم مهاجمین می باشند به گونه ای که تروجان ها امروزه فقط سیستم های قربانی را پس از کنترل کامل به عنوان یک Zombie در شبکه های Bot استفاده می کنند.


نهایت خطری که کد Elk Cloner داشت یک دو بیتی از یک شاعر بود که در صفحه مانیتور نمایش داده می شد. بر خلاف ویروس ها و کرمهای امروزی که قطاری از پنجره های تبلیغاتی رنجش آور را برای کاربران ایجاد می کنند.


Phil Higgins، یک محقق امنیتی، در این زمینه می گوید: « ویروس ها در گذشته بیشتر شبیه یک شوخی آمیخته با فریب بودند و یا در نهایت یک سرگرمی برای مهاجمین. اما امروزه ویروس ها توسط تبهکاران اینترنتی و برای به دست آوردن پول ایجاد می شوند. همچنین است خرابکاری های وحشتناکی همچون پاک کردن داده های کامپیوتر که کاربران و یا سازمان به صورت اختصاصی روی آنها کار می کند. نمونه بارز این دسته از اعمال خرابکارانه ابزار MPack می باشد که پس از به کنترل در آوردن سایت ها قانونی، کاربران آنها را به سمت سایت های خرابکارانه ای هدایت می کند که حاوی کدهای مخرب می باشند»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد