:: مقابله با ویروس های کامپیوتری توسط نرم افزار قدرتمند NOD32 2

هر روزه بر تعداد ویروس های کامپیوتری در شبکه اینترنت افزوده می شود. ویروس ها همیشه دارای اهداف مخربی هستند و به قصد ایجاد ضرر برای کاربران نوشته می شوند که همیشه خسارات ناشی از این ضرر ها بسیار سنگین و در برخی موارد غیر قابل جبران است. به عنوان مثال ویروسی که در کامپیوتر تمامی عکس هایی که با فرمت JPG هستند را پاک کند، ممکن است برای کاربران عادی تعدادی عکس پاک شود و دارای ارزش زیادی برایشان نباشد اما فرض کنید یک عکاس حرفه ای تمام عکس هایش را درون کامپیوتر خود ذخیره کرده باشد ! آن وقت چه ؟ و بسیاری موارد دیگر که به راحتی قابل تصور می باشد.

از این رو و برای رفع مشکلات ناشی از ویروس ها شکرت های بزرگ نرم افزاری برای تولید نرم افزارهای ضد ویروس به وجود آمده اند و هر روزه در حال گسترش و تکامل می باشند. یکی از معروف ترین شرکت ها در این زمینه شرکت می باشد که تولید کننده نرم افزار های امنیتی و ضد ویروس است.

NOD32 Antivirus نرم افزار ضد ویروسی است که به شما برای رفع مشکلات در زمینه کشف ، جلوگیری و پاک کردن ویروس ها به شما معرفی می کنیم.

این ضد ویروس از امکانات زیادی نسبت به دیگر آنتی ویروس ها در زمینه سفارشی کردن برنامه با تنظیمات دلخواه برخوردار است.از مزیت های این آنتی ویروس می توان به نظارت بر سیستم و فایل ها اشاره کرد. همچنین NOD32 در تمامی مدت نظارت وظیفه کنترل حافظه را نیز بر عهده دارد به هیچ ویروسی اجازه بارگذاری در آن را نمی دهد.

NOD32 دارای چند بخش اصلی برای کنترل و محافظت از سیستم می باشد که در زیر هر کدام از آن ها را با توضیحاتی مختصر میبینید:

Antivirus MONitor (AMON)

- این قسمت همیشه در حال چک کردن سیستم و کنترل و نظارت بر روی فایل ها ، هارد و حافظه می باشد تا از ورود و اجرای ویروس ها جلوگیری کند.

NOD32 :

- در این قسمت شما می توانید به صورت دستی تعداد فایل و پوشه و یا کل هارد خود را برای یافتن ویروس ها جستجو کنید.

Internet MONitor (IMON)

- شما می توانید در تنظیمات برنامه تعیین کنید تا در هر زمانی که شما قصد دانلود فایلی را از اینترنت دارید ، آن فایل قبل از دانلود توسط Nod32 از لحاظ ویروس یابی چک شود در صورت تمیز بودن فایل آن را دانلود کنید.

E-mail MONitor (EMON)

- این قسمت مربوط به کنترل نامه های دریافتی و ارسالی شما توسط نرم افزار outlook می باشد. به عنوان مثال اگر شما قصد ارسال نامه ای را دارید و آن نامه ویروسی باشد برنامه امضایی که شما آن را در قسمت تنظیمات EMON آماده کرده اید به انتهای نامه اضافه می کند. حتی شما به Nod32 می توانید این اختیار بدهید تا نامه های دریافتی را نیز ویرایش کند و امضای از پیش تعیین شده را در آن قرار دهد.

Document MONitor (DMON)

- Nod32 توانایی جستجو در سند های متنی را نیز دارا می باشد. این قسمت به منظور کنترل بر روی فایل های برنامه Microsoft Office طراحی شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد