کرم خزنده در USBها، مشتاقان «هری پاتر» را هدف قرار داده است


شرکت امنیتی سوفوس به کاربران هشدار داد که ایمیل های محتوی پیغامها و اخبار مربوط به سری کتاب ها «هری پاتر» را باز نکنند.

به گزارش آژانس خبری پرشین هک از مشورت،اغلب شرکت های امنیتی درباره یک ایمیل که مدعی داشتن کپی از فیلم Harry Potter and the Deathly Hallows می باشد، هشدار دادند. این ایمیل از 21 جولای در حال انتشار است. اگر کاربری مانند یکی از بازیکنان این فیلم در باز کردن فایل الحاق شده به ایمیل عجله کند کرم Hairy-A را در سیستم خود نصب کرده است!

بنا به گفته شرکت سوفوس اگر کاربری ابزار USB آلوده خود را در کامپیوتر قرار دهد، به صورت خودکار کرم در سیستم قربانی نصب می شود. اگر کاربر ابزار USB را در کامپیوتر قرار دهد که به صورت خودکار اجرا شود فایلی به نام HarryPotter-TheDeathlyHallows.doc در آن ایجاد می گردد و در صورتیکه کاربر فایل مورد نظر را باز کند با جمله « هری پاتر مرده است!» مواجهه می شود.

هنگامیکه کرم مورد نظر در سیستم اجرا می گردد کاربرانی با نام های مختلف ایجاد می کند. این نام ها اغلب مربوط به شخصیتهای داستان هاری پاتر می باشند.

همچنین هنگامیکه کاربران مرورگر ویندوز را باز می کنند به صورت خودکار سایت آمازون را باز کرده و کاربران را به صفحه ای هدایت می کند که کتاب دروغین Harry Putter and the Chamber of Cheesecakes. در آن به فروش می رود.

Graham Cluley مشاور ارشد شرکت سوفوس در این زمینه می گوید: «بسیاری از مردم به دنبال کتاب های جدیدی از هری پاتر می باشند و این موضوع و موارد مشابه می تواند برای مهاجمین و خرابکاران اینترنتی عنوان های مناسبی جهت حمله به کاربران باشد. کرم Hairy-A نیز از این جهت خطرناک است که می تواندخود را از طریق درایو های USB منتقل کند. استفاده از این روش ها امروزه در بین ویروس ها و کرم ها بسیار مرسوم گشته است و لازم است کاربران در این زمینه دقت لازم را داشته باشند»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد