Nvidia و معرفی SLI برای نوت‌بوک‌ها





شرکت Nvidia همزمان با بر پایی نمایشگاه سبیت فناوری جدیدی را معرفی کرد که بازی دوستان به کمک آن میتوانند تعداد تراشه های گرافیکی سیستمهای دسکتاپ و نوت بوک خود را دو برابر کنند.



سرویس خبر وبلاگ سخت افزار - شرکت Nvidia همزمان با بر پایی نمایشگاه سبیت فناوری جدیدی را معرفی کرد که بازی دوستان به کمک آن میتوانند تعداد تراشه های گرافیکی سیستمهای دسکتاپ و نوت بوک خود را دو برابر کنند.
فناوری SLI ( سرنام عبارت scalable link interface ) شرکت Nvidia که در نمایشگاه سبیت هانوفر آلمان به نمایش درآمد به کاربران پی‌سی اجازه می‌دهد برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و تصاویر ویدئویی با کیفیت HD از چهار پردازنده گرافیکی بر روی سیستم دسکتاپ خود استفاده کنند.

برخی از تولید کنند گان پی سی مانند Dell ، که ژانویه گذشته در نمایشگاه CES یک سیستم SLI چهار گانه ( Quad ) را به نمایش گذاشته بود، و همچنین Alienware ، Voodoo و Falcon Northwest اکنون می‌توانند این فناوری را در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

با این حال بازی دوستان نیز همچون اغلب کاربران پی‌سی به استفاده از کامپیوترهای نوت بوک به عنوان سیستم اصلی خود روی آورده اند. این کاربران نیز خواهند توانست با استفاده از دو پردازنده گرافیکی GeForce Go 7800 GTX و چیپ ست های nForce4 SLI از مزایای چند پردازنده گرافیکی بهره ببرند. شرکت‌های Sager ، Alienware ، Velocity Micro و Voodoo در نمایشگاه سبیت نوت بوک هایی را معرفی کرده اند که در آنها از این فناوری استفاده شده است.

شرکت Nvidia علاوه بر فناوری SLI پردازنده های گرافیکی جدید خود را نیز در هانوفر معرفی کرد. پردازنده های گرافیکی GeForce 7900 GTX ، 7900 GT و 7600 GT آخرین دستاوردهای فنی این شرکت را به نمایش گذاشتند. کارت های گرافیکی مجهز به این پردازنده ها به زودی عرضه خواهند شد.

در عین حال کاربرانی که به طور حرفه ای بازی های کامپیوتری را دنبال نمی کنند می توانند از فناوری های گرافیکی یکپارچه با چیپ ست سیستم استفاده کنند. Nvidia همزمان با معرفی محصولات فوق چیپ ست های گرافیکی یکپارچه جدیدی را برای نوت بوک های مجهز به پردازنده های مرکزی Turion شرکت AMD معرفی کرده است که نسبت به نمونه های قبلی خود کارایی بالاتری داشته و امکان پخش تصاویر ویدئویی با کیفیت HD را فراهم می‌کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد