بیل گیتس چگونه کار میکند؟؟

بیل گیتس چگونه کار میکند؟؟






مجله فورچون سلسله مصاحبه‌هایی با عنوان “چگونه کار می‌کنم” با افراد مشهور دنیای صنعت و اقتصاد انجام داده است. محور اصلی این مصاحبه‌هاT نحوه انجام کارها و مدیریت برنامه‌ها توسط این اشخاص است. در یکی ازتازه‌ترین این سری مصاحبات، مجله فورچون مصاحبه‌ای با بیل گیتس انجام داده است.

بنا به گزارشی : اگر به دفتر بیل گیتس نگاه کنید، کاغذ زیادی در آن نمی‌بینید.

او می‌گوید: روی میزم ‌٣ صفحه نمایش دارم که مجموعه آن‌ها با هم یک دسکتاپ واحد را تشکیل می‌دهند. من می‌توانم چیزها را از یک صفحه به صفحه دیگر بکشم. اگر شما یک بار تجربه کار با یک صفحه نمایش بزرگ را تجربه کنید، دیگر به گذشته برنمی‌گردید، چون اثر مستقیمی روی کارآیی شما خواهد گذاشت.

صفحه نمایش چپ لیست ایمیل‌هایم را نشان می‌دهد، صفحه نمایش وسط ایمیلی را که می‌خوانم و به آن جواب می‌دهم نمایش می‌دهد و مرورگرم روی صفحه نمایش راست قرار می‌گیرد.

در مایکروسافت ایمیل رسانه انتخابی است و بیشتر از تماس‌های تلفنی، بلاگ، اسناد و بولتن‌های خبری و یا نشست‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود. (میل‌های صوتی و فکس‌ها در ایمیل‌ها ادغام شده‌اند)

بیل گیتس روزانه ‌١٠٠ ایمیل دریافت می‌کند، البته بعد از فیلتر ایمیل‌های ناشناس وی چنین تعداد ایمیلی دارد.
بیل گیتس سعی می‌کند، مطمئن شود وقتش را روی ایمیل‌هایی که اهمیت بیشتری دارند متمرکز کند.
تنها وسیله‌ای که گیتس در دفترش دارد و تکنولوژی پایینی دارد ، “وایت بوردش” است. وی از ماژیک‌های خوشرنگی استفاده می‌کند.
در مایکروسافت، می‌شود از روی وایت‌بوردها عکس برداشت و به رایانه‌ها ارسال کرد، به این ترتیب آن‌ها شبیه یک Tablet pc بزرگ می‌شوند.
کاغذ در زندگی روزانه من نقشی ندارد، من ‌٩٠ درصد اخبار را آنلاین دریافت می‌کنم، وقتی برای نشستی می‌روم برای اینکه چیزی را به بقیه نشان دهم از tablet pc استفاده می‌کنم. این کامپیوتر با رایانه دفترم کاملا در ارتباط است و من به همه فایل‌هایی که به آن‌ها نیاز دارم، دسترسی دارم. یک نرم‌افزار یادداشت‌برداری به نام OneNote هم روی این رایانه دارم، بنابراین همه نوشته‌هایم به شکل دیجیتال هستند.
گیتس معمولا به جای اینکه برای پیدا کردن فایلی در داخل فولدرها دنبال آن‌ها بگردد، آن‌ها را جست‌وجو می‌کند، این کار را پیدا کردن آدرس‌های میل و شماره‌ های تلفن هم انجام می‌دهد.
ابزار دیجیتالی دیگری که اثر زیادی روی کارآیی من داشته است، نرم افزار جست‌وجوی دسکتاپ است، این ابزار دسترسی من را به اطلاعات روی رایانه شخصی، سرور و اینترنت تغییر داده است. با هاردهای بزرگتر و افزایش پهنای باند، من چندین گیگابایت اطلاعات به شکل ایمیل، اسناد، فایل‌های رسانه‌ای، دیتابیس تماس‌ها و غیره دارم.

مایکروسافت بیش از ‌٥٠ هزار کارمند دارد، بنابراین وقتی به این مطلب فکر می‌کنم که آینده پرداخت آنلاین چگونه خواهد بود و یا چه کار جالبی خواهد بود که خاطرات دوران کودکی را بشود ذخیره کرد، یا هر چیز جدید دیگر، آن‌ها را می‌نویسم، بعد کارکنان می‌توانند آن‌ها را ببینند و بگویند: نه، تو اشتباه می‌کنی یا اینکه می‌دانی چنین کاری اینجا و اینجا انجام شده است؟

نرم‌افزار SharePoint ، یکی از نرم‌افزارهای محبوب بیل گیتس برای تماس با کارکنان و مدیریت پروژه‌هاست
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد