چگونه هک نشویم؟

به نام خدا

چگونه هک نشویم؟


تو این پست راه هایی برای جلوگیری از هک شدن می نویسم . هکرها به روش های مختلفی و از هر راهی که بتونن مثل یاهو تقلبی یا تروجان در صدد هک کردن هستند ولی با این روش ها میشه تمام راه های نفوذ اونها رو بست : 1- اول از همه باید سیستم تون رو به یه آنتی ویروس قوی و معروف که به راحتی آپ بشه مجهز کنید مثل Nod32 یا Kasper sky درضمن دقت کنید که آنتی ویروس شما بایدضد جاسوسی هم باشه.

به نام خدا

چگونه هک نشویم؟



تو این پست راه هایی برای جلوگیری از هک شدن می نویسم . هکرها به روش های مختلفی و از هر راهی که بتونن مثل یاهو تقلبی یا تروجان در صدد هک کردن هستند ولی با این روش ها میشه تمام راه های نفوذ اونها رو بست : 1- اول از همه باید سیستم تون رو به یه آنتی ویروس قوی و معروف که به راحتی آپ بشه مجهز کنید مثل Nod32 یا Kasper sky درضمن دقت کنید که آنتی ویروس شما بایدضد جاسوسی هم باشه.

2- به هیچ وجه در سایت ها یا وبلاگ های غیر رسمی با پسورد اصلی تان عضو نشوید و اگر عضو شدید از یک پسورد دیگر استفاده کنید و هیچ وقت بیننده سایت های مشکوک نباشید.

3- کوکی های سیستم خود را هر چند وقت یکبار پاک کنید . برای این کار از منوی استارت روی گزینه ی Control Panel کلیک کنید . پنجره ی کنترل پانل باز می شود سپس در این پنجره گزینه ی Internet Options را انتخاب کنید و در تب General دکمه ی Delete Cookies... را فشاد دهید و Ok کنید.

4- سعی کنید پسورد سخت و پیچیده ای را انتخاب کنید و در انتخاب آن دقت کنید مثلا در پسورد خود از این حروف استفاده کنید $ و & و Space در آخر یا اول پسورد خود نیز چند فضای خالی بزنید تا پسورد اگر توسط نرم افزار های جاسوسی هک شد قابل خواندن نباشد.

5- اگر کلمه ی YMSGR را در پسورد خود به کار ببرید دیگر پسورد شما توسط تروجان ها فرستاده نمی شود (البته اگر می خواهید از این کلمه در وسط پسورد استفاده کنید باید حتما قبل از آن یک Space فضای خالی قرار دهید)

6- وقتی ایمیل خود را باز می کنید از دریافت فایل های مشکوک و ناشناس خودداری کنید ممکن است این فایل ها آلوده باشند.

7- اگر فایلی را دریافت کردید قبل از این که آن را اجرا کنید یک بار با آنتی ویروس خود آن را Scan کنید سپس روی آن کلیک راست کنید و Properties آن را مطالعه کنید و مطمئن شوید که فایل مورد نظر اجرایی نمی باشد.

8- معمولا عکس ها در اینترنت با پسوند .jpg و .gif می باشند . اگر به عکسی برخورید که پسوند آن .exe بود ویا اجرایی و مشکوک بود آن را باز نکرده و Shift+ Delete کنید.

9- چنانچه به شخصی مشکوک هستید یا ایجاد مزاحمت می نماید id شخص را به هیچ وجه add نکرده و در صورت add بودن روی آن کلیک راست و آن را delete کنید و سپس ignore کنید.

10- سعی کنید آی دی و پسورد خود را بر روی هر کامپیوتری وارد نکنید مثل کامپیوتر کافی نت چون به وسیله ی رجیستری میشود دوباره آن را بازیابی کرد.

11- همیشه در پایان کار با ایمیل ایمیل خود را log of یا sing out کنید.

12- وقتی کارتان با آی دی تمام شد با یک آی دی فرضی وارد دوباره وارد یاهو مسنجر شوید.

13- هر چند وقت یکبار از طریق Start up , Ms config کامپیوتر خود را چک کنید تا برنامه ها ی مشکوک در حال اجرا نباشند .

14- زمانی که خواستید وارد ایمیل خود شوید از صحیح بودن آدرس صفحه لوگین اطمینان حاصل کنید.

15- اگر کسی برایتان فایل عکس با پسوند .exe که شکل یک چشم داشت مانند ویندوز های قدیمی آن را رد کنید.

16- سعی کنید پسوردی را که برای ایمیل یاهو تان انتخاب می کنید با پسورد وبلاگ یا سایتتان متفاوت باشد چون با لو رفتن پسورد ایمیل به راحتی پسورد وبلاگ (بلاگفا یا سرویس دهنده های وبلاگ دیگر ...) نیز هک میشود.

17- اگر کسی از شما تاریخ تولد یا اطلاعات شخصی شما را خواست به او اطمینان نکنید.

18- به هشدار های آنتی ویروس نصب شده روی سیستمتان توجه کنید و هر وقت نیاز به آپ داشت سریع آن را به روز رسانی کنید.

19- پشت کامپیوتر کسی که به او اطمینان ندارید رمزی وترد نکنید و اگر مجبور بودید با استفاده از کلید های Ctrl+Alt+Del و باز نمودن Task Manager کلیه ی برنامه های مشکوک را ببندید . معمولا اسامی آنها مانند Thief یا Keylogger یا keyl یا هر اسم مشکوک دیگری می تواند باشد. در موقع ثبت نام در سرویسهای Hotmail و Yahoo به شما تذکر داده می شود که کارکنان شرکت سرویس دهنده به هیچ عنوان از طریق Email از شما درخواست Password نمی کنند. پس هیچ گاه از طریق هیچ Email ی رمز خود را وارد نکنید. از جایی اینترنت تهیه کنید که امنیت بیشتری دارد و تجربه کارشان بالاست. زیرا علاوه بر منشیان بی تجربه که بعضاً رمزها را برباد می دهند , اگر شبکه (ISP) هک شده باشد , دیگر از دست شما کاری بر نمی آید و رمز شما و دیگر کاربران در خطر می باشد.

20- و در آخر از Voice chea بپرهیزید و با افراد مشکوک هرگز چت نکنید.

چند نکته :

اگر مطئمن ترین راه را می خواهید. کامپیوتر خود را فرمت نموده و دوباره ویندوز را نصب کنید. زیرا اغلب ویروس کشها قادر به شناسایی یا پاک نمودن بسیاری از این نوع ویروسها نمی باشند. ولی معمولا این روش به صرفه نیست. کاری که من برای مبارزه با این نوع ویروس ها کردم این است که یک ویروس کش جدید نصب نمودم که هر هفته آنرا Update می کنم. من Norton Antivirus 2003 را پیشنهاد می کنم که خود به صورت اتوماتیک هر 10 روز یکبار به روز می شود.

فایلی که در حافظه شما اجرا می شود و کامپیوتر شما را به عنوان Server آماده حمله هکر می کند برای اتصال به اینترنت و فرستادن اطلاعات احتیاج به یک پورت آزاد دارد. روشهای زیادی برای مسدود نمودن پورت های آزاد وجود دارد. همواره در ایران رسم است که می گویند اینترنت بدون Proxy بهتر است ولی باید بدانید که Proxy نه تنها سرعت کار شما در اینترنت را بالا می برد بلکه جلوی حمله هکرها را نیز می گیرد.

روش دیگر استفاده از Firewall می باشد. امروزه بسیاری برنامه های کم حجم با عنوان Firewall خانگی وجود دارند.

شما با استفاده از یکی از این برنامه ها می توانید به راحتی هرگونه رد و بدل شدن اطلاعات بین کامپیوتر خود و اینترنت را ببینید و کنترل نمایید.برنامه ای که من پیشنهاد می کنم ZoneAlarm می باشد. با نصب این برنامه هرگاه , برنامه ای بخواهد با اینترنت تبادل اطلاعات نماید ابتدا به شما تذکر می دهد و شما می توانید اگر برنامه مشکوکی بود اجازه فرستادن اطلاعات را از او صلب کنید. در ضمن هیچ شخص و برنامه ای هم نمی تواند بدون اطلاع شما از بیرون به کامپیوتر شما وصل شود. ویندوز XP از نظر امنیت در شبکه بسیار پیشرفته است و احتمال هک شدنش کمتر است , پیشنهاد می کنم از این ویندوز استفاده کنید.

در آخر باید بگویم هیچ روشی به صورت 100% شما را ایمن نمی کند. فقط سعی می کنیم احتمال هک شدنمان را پایین بیاوریم .

مراقبت پیامهایی که ارسال کننده از عناوینی چون مدیر بلاگفا استفاده کرده است باشید.حتی اگر این پیام از سمت ایمیلهای سایت مانند info@blogfa.com باشید. معمولا اخبار مهم در خود سایت منتشر میشود . مدیریت بلاگفا اقدام به درج نظر یا ایملیهای حاوی پیام های اخطار یا تبلیغاتی نخواهد کرد .
همچنین به جد توصیه میکنیم که از قرار دادن کلمه عبور خود به دیگران تحت هر عنوانی پرهیز کنید.قطعا مدیران بلاگفا نیازی به دانستن کلمه عبور شما ندارند و بنابراین چنین درخواستهایی را با دقت بررسی کنید.

یا علی
یک چند به کودکی به استاد شدیم ------- یک چند به استادی خود شاد شدیم
پایان سخن شنو که ما را چه رسید ------- از خـاک بر آمــدیم و بــر باد شـدیــم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد