آنچه در مورد هک باید دانست ...



آنچه در مورد هک باید دانست :


1- IP : به طور کلی IP کار ادرس دهی شبکه و مسیر یابی و صدور بسته های اطلاعاتی و مسیر دهی بسته ها را از فرستنده به گیرنده انجام می دهد.


2- ISP : اداره یا شرکتی که خدمات اتصال به اینترنت را برای اشخاص و ادارات و سازمانهای دیگر فراهم می کند.


3- Packet : واحدی از اطلاعات که در یک شبکه به صورت واحد از یک وسیله به وسیله دیگر انتقال می یابد . در شبکه های Packet-Switching به واحدی از اطلاعات گفته می شود که حداکثر اندازه ثابت را دارد و از ارقام باینری تشکیل می شود که هم نمایانگر داده ها هستند و هم فرایندی که حاوی یک شماره شناسایی و نشانی مبداو مقصد و گاهی اوقات داده های کنترل خطا.


4- Host : به کامپیوتر سرویس دهنده ای گفته می شود که به دیگر کامپیوتر های شبکه دستیابی دارد و وظیفه اش خدمات برای کامپیوتر های سرویس گیرنده ای است که از نقاط دور متصل می شوند.


5- Ping : پروتکلی برای ازمایش اینکه یک کامپیوتر خاص به شبکه متصل است یا خیر.

برای این کار بسته ای برای دریافت پاسخ به نشانی IP ان ارسال می شود . نام این روش از روشی که در زیر دریایی ها به کار برده می شود گرفته شده است . در این روش سیگنالی صوتی ( Ping) انتشار می یابد که از بازتاب ان اشیاء پیرامون زیر دریایی ها شناسایی می شوند.


6- Port Number : شماره پورت عددی است که امکان ارسال بسته های IP به یک فرایند خاص از یکی از کامپیوتر های متصل به اینترنت را فراهم می کند.


7- Ping of Deat : نوعی خراب کاری در اینترنت که بسته از طریق پروتکل Ping به یک کامپیوتر راه دور ارسال می شود این بسته سبب می شود که کامپیوتر Hang یا Boot کند.


8- Trojan Horses: برنامه های مخربی هستند که به صورت یک برنامه کاربردی پنهان می شوند که وقتی اجرا می شوند عمل مخربی انجام می دهند.

این فایل ها اغلب با یک پسوند دوم معرفی می شوند مانند : File . exe . mp3


9- IPAddress : یک عدد دودویی 32 بیتی که میزبان متصل به اینترنت برای مقاصد ارتباطی از طریق انتقال بسته ها به سایر میزبانهای اینترنت می شناساند .




هک چیست و هکر کیست و چگونه می شود هک کرد ؟!
nasrabadi :

چند تعریف اولیه :



Hacker کیست؟
هکر کسی است که با سیستم های کامپیوتری آشناست و می‌تواند با روش‌هایی خاص (بدون اجازه) وارد آنها شود... این انسان می‌تواند خوب یا بد باشد (در هر حال هکر است )

*** Hacker واقعی = سامورایی :
کسی که هدفش از نفوذ به سیستم‌ها نشان دادن ضعف سیستم‌های کامپیوتری است نه سوءاستفاده ...

*** Wacker (واکر):
کسی که هدفش از نفوذ به سیستم‌ها، استفاده از اطلاعات آن سیستم‌هاست (جرو هکر‌های کلاه‌ سیاه )

*** Cracker (کراکر):
کسی که هدفش از نفوذ به سیستم‌ها، خرابکاری و ایجاد اختلال در سیستم‌های کامپیوتری است. (جرو هکر‌های کلاه‌ سیاه )

*** Preaker :
از قدیمی‌ترین هکرها هستند که برای کارشان نیاز (و دسترسی) به کامپیوتر نداشتند و کارشان نفوذ به خطوط تلفن برای تماس مجانی، استراق‌سمع و ... بود. این جزو آموزش من نیست چون کار خیلی بدیه (-;



هک چیست و هکر کیست و چگونه میشود هک کرد؟


نیاز ما به امنیت کامپیوتری... چرا؟
هزاران نفر در عرض روز آن لاین هستند چه به خاطر شغل و چه به صورت خصوصی.این رشد اینترنتی رو در کل انفجار اینترنتی مینامند و این رشد روند رشد اینترنت رو با خودش عوض میکنه.
10 سال پیش همه سرورها از طرف آدمهای تکنسین مدیریت میشدند که به یک مساله بیش از همه چیز اهمیت میدادند : امنیت سرور. ولی امروزه اکثر سرورها رو آدمهای معمولی مدیریت میکنند که بین اونها خیلی کم افرادی پیدا میشن که اطلاعات کافی در مورد محافظت کردن سرورهاشون دارند. آمار اینجور سرورها به طرز معجزه آسایی رو به افزایش است. با وجود این باز هم مدیران شرکتهای بزرگ مردم رو به این راه تشویق میکنند و ادعای این رو میکنند که اینترت امن است. آیا این مساله درست است؟ نه برای اینجور افراد دروغ گفتن جزو زندگی روزمره حساب میشه ولی از یک طرف هم بخوبی این مساله رو میدونند که اینترنت مکان امنی نیست. این مساله روز به روز بدتر خواهد شد چون افرادی که اطلاع کافی در این رابطه ندارند فکر میکنند که همه چیز مرتب و درست است. ولی واقعیت از چیز دیگری صحبت میکند : همه روزه هکرها و کناکر ها به تعداد بیشماری از سرورهای به ظاهر امن نفوذ میکنند. بحث کار کردن افرادی که اطلاع خیلی کمی راجع به امنیت دارند در یک شبکه خیلی خیی مهمه. اینگونه افراد نور چشمی های هکرها هستند چون همینهاهستند که در ها رو با وجود همه مسائل امنیتی به روی هکرها باز میکنند. مدیران کارکشته شبکه به این موضوع خواهند خندید : مگر میشود که شخصی نداند که چه برنامه ای و چه تولزی روی سیستمش کار میکند؟ جواب : بله میشود! مثال : کدوم یک از شماها میدونین که با برنامه ورد پرفکت که زیر ام اس داس کار میکرد برنامه ای بود به اسم : قبر! این زیر برنامه از طریق یک پنجره فرمان امکان تهیه اسکرین شوتتز رو از زیر همه برنامه های زیر داس به کاربر میداد. در زمان خودش همچین آپشنی زیر یک برنامه واژه نگار کاملا جدید بود. این برنامه زیر برنامه دیگری به اسم کانورت داشت ! که اون کار درست کردن فایلهایی رو بر عهده داشت که مستقیم زیر ورد ایمپورت میشدند. نکنه جالب توجه اینه که امکان دسترسی مستقیم به این تولزها از زیر ورد نبود! برای همین خیلی کم افرادی پیدا میشدند که از این برنامه و تولزها آگاهی داشتند.چه جوابی دارین اگر که من بگم : زیر یکی از آپشن های ویندوز این آپشن وچود داره که ویندوز به محظ اینکه شما آن لاین میشین تمام فایلهای خصوصی شماره سریال های برنامه هاتون و شماره کارت اعتباری شما رو به یک آدرس میل میکنه؟ این آپشن میشه که غیر فعال بشه ولی شما از فعال بودنش خبر داشتین که اقدام به غیر فعال کردنش بکنین ؟ نتیجه یک آمار گیری میگه: از هر 800 نفری که همیشه برای یک مقصود خاص از یک برنامه مشخص استفاده میکنند تنها 2 نفر از برنامه به طور کامل استفاده میکنند!! یک نصیحت بهتون میکنم: هیچ وقت ادعا نکنین که راجع به یک موضوع همه چیز رو میدونین. هیچوقت. با روند رشد اینترنت شرکتهای تولید نرم افزار نیز سریع خود را رشد دادند و همزمان برنامه های متنوع تولید کردند. برای اینگونه شرکتها فقط و فقط یک چیز مهم است و بس : فروش نرم افزارشان! برای اینگونه شرکتها هیچ اهمیتی ندارد که برنامه ای که شما میخرید امنیت سیستم شما را پایین میاورند. برای تولید کنندگان نرم افزار هیچ گونه اهمیتی ندارد که یک فایل کانفیگوریشن شده سیستم از طرف شما به وسیله این برنامه بازنویسی شود.


فرق بین هکرها و کناکرها HACKER & KNACKER
هکر که به غلط در ذهن اکثر مردم یک خراب کار را تدائی میکند یک خراب کار نیست.
هکر ها معمولا برنامه نویسان سیستم هستند که از بقیه برنامه نویسان باهوشتر بوده و سوراخهای حغاظتی را شناسایی میکنند تا این سوراخها شکافها را در جای دیگری پر کنند. یک هکر میتواند مدیریت یک شبکه رو برعهده داشته باشد. و برای محافظت کردن شبکه خودش از دسترس دزدی های الکترونیکی باید دست به دزدیهای الکترونیکی غیر مجاز بزند.ولی ورود غیر مجاز به مثلا یک محدوده حفاظت شده توسط پسورد تا زمانی که منجر به ضرر و زیان نشود که خراب کاری نیست. خراب کاری را کناکر ها انجام میدهند. یک کناکر برعکس یک هکر به سیستمها رخنه کرده فقط و فقط به منظور خراب کاری.بنابراین کناکر ها هستند که آسیبها رو به سیستمهای ما میرسانند نه هکر ها.
....
اون چیزی که بالا خوندین رو با اون موافق هستین؟ پس از امروز راه خودتون رو تعیین کنید: آلان که فرق بین هکر ها و کناکرها رو میدونین و در این زمینه دوست دارین فعال باشین باید بدونین که شما در راه هکر شدن میخواهین فعالیت کنین یا در راه کناکر شدن؟



چگونه هک نشویم:
اگر شما از ویندوز xp استفاده میکنید میتوانید از فایروال(دیوار اتش یا انتی هک)خود ویندوز xp استفاده کنید.
به کنترل پنل رفته و وارد Networking Connection شوید.در انجا روی ایکون dial up که ساخته اید راست کلیک نید و properties را انتخاب کنید سپس تب Advanced را انتخاب کنید و تیک مخصوص فعال کردن فایروال را فعال کنید.
تجربه نشان داده که ویندوزهای 98 ,me به راحتی هک میشوند.بهتر است از ویندوز 2000 و xp استفاده کنید.و حتما برای ویندوز 2000 هر سه سرویس پک موجود را نصب کنید.همچنین برای ویندوز XP هم سرویس پک 1 عرضه شده که ان را میتوانید از بازار به راحتی تهیه کنید ویندوز XP به همراه سرویس پک 1 امن ترین سیستم عامل میباشدهمچنین میتوانید از فرمت امن NTFS روی این ویندوزها استفاده کنید که خود عاملی جهت جلوگیری از دستیابی دیگران به داده های شماست.اگر در یاهو ایمیل دارید و چنانچه فایلی برای شما فرستاده شد میتوانید از طریق خود Norton Anti Virus سایت یاهو چک کنید.چنانچه در چت کسی به شما پیشنهاد دادن عکس یا فایل داد بدون رودرواسی درخواست کنید به ادرس ایمیل شما بفرستد.از ورود به سایتهای شخصی که به شما پیشنهاد میشود خودداری کنید مخصوصا اگر ادرس به صورت چند عدد که مثل یک ادرس IP میباشد.یاهو مسنجر خود دارای یک فایروال میباشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد